Son Dakika
Sitemizde Güncel Olarak Yabancı Blogların Analizleri Yapılır
11 Şubat 2013 Pazartesi

İnternette En Çok Hangi Ürünleri Satabilirsiniz?

18:28

Uzun yıllardır internet üzerinden “affiliate marketing” yöntemi ile para kazanıyorum. Bu zaman dilimi içerisinde  hangi ürünün, hangi reklam modeli ile nasıl en iyi şekilde satıldığını araştırmanın pek çok yolunu buldum. Hatta bazen sırf bir ürünün satılabilirliğini anlamak için zararına reklam yatırımı yaptım.


Bazen bir tecrübe kazanmak için para kaybetmek gerekir. Bir iş kurup zarar ettiyseniz, emin olun aynı zamanda bu bir kazanımdır. Çünkü bu tecrübe size nerede hata yaptığınızı öğretir. Dolayısıyla kaybetmiş değil, aslında kazanmış olursunuz. Yani, öğrenmiş olursunuz ve bir sonraki hamlede aynı hatayı yapmazsınız. 


Affiliate marketing pazarlamasında kendinize ait olmayan pek çok ürünü kendi ürününüz gibi satarak internetten para kazanabildiğiniz için, bir ürün grubuna bağlı kalmadan bir avcı gibi yeni trendler peşinde koşabilirsiniz.  


Üretici değilsiniz, toptancı değilsiniz, bayi de değilsiniz. Bu sebeple istediğiniz anda yeni bir ürün ile deneme yapabilir ve beklediğiniz sonucu aldığınızda bu ürün ile çalışmalarınıza devam edebilirsiniz. Kısacası sizi bağlayan bir şey yoktur. Yaptığınız reklam, tanıtım sonucunda beklediğiniz satış dönüşümünü alamadığınızda o ürünü bırakır ve yeni ürün avına çıkarsınız. Affiliate konusunda daha önce çok yazıp çizdiğim için bu konuda çok ukalalık yapıp sizleri sıkmak istemiyorum ve hemen asıl konuya geçiyorum.


 Bugün sizlere ürün analizi yapmak için edindiğim bir tecrübeyi aktarmak istiyorum. 


Gittigidiyor.com sitesinde her gün yüzlerce hatta binlerce ürün satılıyor. Sizlere hangi ürünlerin en iyi satış performansını yakaladığını öğrenmenin bir yolunu gittigidiyor.com sitesinin kullanarak anlatacağım.


En iyi satış performansı kelimesini yanlış anlamayın. En iyi hangi ürün satılır demek istemiyorum. Reklam yatırımına göre en çok kazandıran ürün hangisidir bunu anlatmaya çalışıyorum. Bakın size iki örnek vereceğim;


50 TL’lik internet reklamı yatırımı ve %3 komisyonla 10 TL kazandıran bir ürünün günde 20 adet satılması ile,


50 TL’lik internet reklamı yatırımı ve %20 komisyonla 50 TL kazandıran bir ürünün günde 20 adet satılması aynı kazancı sağlamaz.


İster ürün sahibi yada bayisi olun, isterseniz bir bayi üzerinden  affiliate yaparak komisyonlu çalışın. Nasıl çalıştığınız fark etmez. Her ne şekilde olursa olsun satacağınız ürünün satılabilirliğini iyi analiz etmelisiniz. Şimdi küçük bir analiz yapmak için gittigidiyor anasayfadan “Tüm Fırsatlar” bölümünü açıyoruz.

Gittigidiyor.com


Fırsatlar bölümünde piyasa fiyatlarına oranla en hesaplı olan ve en çok satılan ürünler olur. Bu bölüm ürün sahiplerinin para ile reklam vererek ürünlerini sergileyebilecekleri bir yer değildir. Sadece site yönetimi belirli özelliklere göre seçtiği ürünleri bu kategoride yayınlar. (piyasa fiyatının altında olması yada çok satılan ürünler olması gibi faktörlerle. Kısacası bir fırsat ürünü ise)


Bu sebeple bu bölümdeki ürünlerden analiz yapmayı tercih ediyorum. Analiz etmek için “Armut koltuk” adında bir ürün seçiyorum ve tıklayarak satış sayfasını açıyorum. Siz istediğiniz bir ürün seçebilirsiniz.



Yukarıdaki resimde kırmızı çizgi ile işaretlediğim bölüme bakarsanız bu ürünün sadece bu ilan ile kaç adet satıldığını görebilirsiniz. Gördüğünüz üzere 111 adet satılmış. Fakat bizim için kaç adet satılmış olması önemli değil. Önemli olan kaç kişi bu ilanı gördü ve bu ilanı gören kişilerden kaç tanesi satın aldı?


İlan sayfasının en altına baktığınızda bu sayfayı kaç kişinin ziyaret ettiğini görebilirsiniz. 



 Bu ilanda gördüğünüz üzere 3360 kişi ilan sayfasını ziyaret etmiş ve bu kişiler toplamda 111 adet “armut koltuk” satın almıştır. Küçük bir hesaplama yapıp ziyaretçi sayısını satış sayısına bölerseniz, her 30 ziyaretçi de 1 kişinin armut koltuk satın aldığını çok rahat bir şekilde görebilirsiniz.


Formül Kısaca Şöyledir.


Ziyaretçi sayısı / satış sayısı = dönüşüm oranı


3360/111=30,2


Bu hesaptan sonra şunu anlamış olmalısınız;


İster ürün sahibi olun, isterseniz affiliate olun. Armut koltuk satmak istediğiniz de başarılı bir reklam kampanyası düzenlerseniz her 30 ziyaretçi de 1 satış yapmanız mümkün olabilir. Hesabınızı iyi yapın. Harcadığınız reklam maliyetine göre kazandığınız komisyon oranı sizi tatmin ediyorsa hemen bir armut koltuk satıcısına satış ortağı (affiliate) olabilir, veya kendiniz toptancıdan alıp satabilirsiniz.


Burada yapacağınız reklamın niteliği çok önemlidir. Bir dizi sitesinde banner reklam yayınlamak ile, Google da “armut koltuklar” kelimesine reklam vermek aynı dönüşümleri vermez. Artık bu makalede reklam ve pazarlama konusuna girmek istemiyorum. Affliate pazarlama konusuna girersek 3 sayfa yazmak zorunda kalırız. Fakat kaliteli bir Affiliate eğitimi almak isterseniz internetten online dersler alabileceğiniz GooMass internetten para kazanma eğitim kitini  kaydolabilirsiniz. Reklam ve pazarlama, affiliate yapanlar hangi ürünler ile internetten en iyi şekilde para kazanır ve nerede nasıl reklam yapılır, ürünler nasıl analiz edilir gibi pek çok eğitimi GooMass.com da bulabilirsiniz. Hadi bakalım.  BURADAN


 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Footer'ı Göster