Niş, genel pazar bölümlerine göre daha daraltılmış ihtiyaçları veya çok spesifik ihtiyaçları olan küçük müşteri gruplarını ifade etmektedir. Kısaca ifade etmek gerekirse niş pazar, küçük ihtiyaçlara yönelik olarak daraltılmış pazar olarak tanımlanabilir. Niş pazarlama (niche marketing) da benzer niteliklerde ürün ya da hizmetlere ihtiyaç duyan, bir ya da daha çok benzer özelliği paylaşan, küçük bir tüketici kitlesinin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak amacıyla geliştirilen pazarlama faaliyetlerine denir.
Pazarlamada niş, bir ürün ve hizmet ile özel bir alanın ihtiyacını karşılamak anlamına gelmektedir. Niş Pazar, daha önce karşılanmamış müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesiyle, pazardaki küçük köşelerin doldurulması anlamına gelir.
Niş pazarlamada nişler, pazar dilimlerinden küçük ama karlı bir alan bulma sürecidir. Karlı satışları devam ettirebilmek için pazarlama stratejisi olarak müşteri sadakati yaratmak gerekmektedir. Sadık müşteri grubuna sahip olmak için de onları çok iyi tanımak, uzun dönemde iyi ilişkiler geliştirmek oldukça önemlidir. Ayrıca ürünün ya da hizmetin kalitesi, müşteri tatminiyetini o da müşteri sadakatini beraberinde getirir.
Niş pazarlamanın özellikleri şu şekilde özetlenebilir:
Niş pazarlama yapan firmalar, sunduğu ürün ya da hizmet maliyetinin üzerine yüksek kar payı ekleyebilir ve daha fazla gelir elde eder.Müşterilerle uzun süren ilişkileri içeren niş pazarlama ile firma müşterilerini iyice tanır, ilişkilerini geliştirir ve onların istek ve beklentilerine uygun ürün ya da hizmeti sunar. Bu şekilde niş pazardaki müşteriler, ihtiyaçlarını karşılayan firmalara talep edilen fiyatı tereddüt etmeden ödeyebilirler.Tek bir niş pazarla ilgilenmek firmalar için riski de beraberinde getirebilir. Çünkü zaman içinde belirli bir niş market yok olabilir ya da beklenmedik bir şekilde gelişme gösterebilir. Bazı ürünlerin niş pazar için geliştirildiği, fakat daha sonra genel pazar ürünü haline geldikleri görülmektedir. Gereksinimleri karşılanmamış küçük müşteri gruplarının bulunup çıkarılmasıyla alttan üste doğru olan sürece nişleme (niching) de denmektedir. Yine de seçilen niş alanın yok olma ihtimaline karşın firmaların birden fazla niş alanla uğraşmaları daha mantıklıdır.Niş alana hitap eden firma o alanda sadece bir ürü değil bir ürün dizisi de sunabilmektedir. Örneğin hamilelere giyim, kozmetik, spor malzemeleri vs. gibi ürün dizilerinin sunulması gibi.Niş pazarlama ile internetten para kazanmak için aşağıdaki önerileri uygulayın:
Niş pazarlama alanında internette ne satabilirim? diye düşünüyorsanız hemen xTicaret ve Clickbank gibi ürün bulma konusundaki sıkıntınız giderecek siteleri ziyaret etmekle işe başlayın. Bu sitelerde yer alan ürünleri inceledikçe aklınıza çok değişik fikirler gelecek ve belki de bu ürünlerden birkaçını alıp kendi web siteniz üzerinde satmaya başlayacaksınız.Niş Pazar Bulmak ve Clickbank eğitimi içinTIKLAYIN.
CLİCKBANK‘A ÜCRETSİZ ÜYE OLMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN!
Google’da her ay en çok aranan kelimeleri incelemekle işe devam edebilirsiniz. Dünyanın en çok kullanılan arama motoru Google’da kullanıcıların aradıkları kelimelerden kendinize niş bir alan yakalama fırsatı elde edebilirsiniz.Araştırmalar sonucunda kendinize iş yapabileceğiniz bir niş alan belirledikten sonra bir web site sahibi olmanız oldukça önemlidir. Bu web site üzerinde niş pazara uygun ürün ya da hizmetin tanıtımı ve satışını yapabilirsiniz. En basit şekilde hemen satışa başlamak için xTicaret ya da Clickbank üzerinden bir e-book belirleyip bunu hedef kitlenize satmakla işe başlayabilirsiniz.XTİCARET’ E İNDİRİMLİ ÜYE OLMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN!
0 yorum:
Yorum Gönder