Online pazarlamanın birçok seçeneği mevcuttur. Tıklama başına ödeme, online video, metin reklamları, e-mail pazarlama… Sıra hedeflemeye geldiğinde yine birçok seçenek karşımıza çıkmaktadır. Bu seçeneklerden biri online içeriğin amacı ile eşleşen reklamlardır. Buna semantik reklam denir.
Semantik, e-mail pazarlamada önemli olan ve kendi başına mesaj iletebilen kelimeler, sözcük grupları, işaretler ve semboller üzerine çalışmayı ifade eder. Bu terimin pazarlamaya uyarlanmış hali semantik reklamcılıktır. Bu geleneksel içerik reklamcılığından farklıdır. Semantik, sadece şekil olarak sözcüğü değil, sözcük ve sözcük grubunun içerdiği anlam ve düşünceyi de kapsar. Diğer bir deyişle semantik yalnızca anahtar kelime ya da arama motoru optimizasyonu ile alakalı değildir.
Semantik teknolojisini kullanmak, e-mail pazarlamada içerikle daha iyi örtüşen kelimelerin kullanılmasını ve daha iyi müşteri hedeflemesi yapmayı sağlar. ‘Yeni model kabanlar’ başlıklı bir e-mail yerine ‘sımsıcak içinizi ısıtacak yeni model kabanlar’ diyerek reklam başlığına duygu katılmış olunur. Bu şekilde semantik kullanılmış olur. Semantik reklam, duygulara hitap eden rekabetçi kelimeler sayesinde potansiyel bir müşterinin e-maili okuma oranını yükseltir.
Günümüzün rekabetçi ortamında müşterilerin e-maili silmeden önce okuması ve sonrasında satın alma kararı vermesi oldukça zor hale gelmiştir. Semantik, müşterilerin reklama dönüş oranını arttırmaktadır. Semantik ile e-mailleri okuyan potansiyel müşterilerden bir pazarlama listesi oluşturmak, okumayanları listeden çıkarmak mümkündür. Bu şekilde reklamlarla ilgilenen bir focus grup oluşturulmuş ve diğerleriyle boşuna vakit kaybedilmemiş olunur. E-maili okuyan kişilerin semantik sayesinde satın alma oranları yükselir.
Reklamcılar, ne paralarını ne de vakitlerini boşa harcamak istemezler. Bu da semantikin e-mail pazarlamadaki önemini arttırmaktadır. Eğer bir perakendeci müşterisi ile kişisel bir ilişki kurarsa, bu onun işini olumlu yönde etkileyecektir. Semantik geleneksel reklamcılığın eksik olduğu noktaları doldurmaktadır. Reklam uzmanları ve ekonomistler, teknoloji daha iyisini ortaya koyana kadar en iyi trendin bu olduğu görüşündeler.
0 yorum:
Yorum Gönder